Lato w pełni. Podobnie jak sezon na fasolkę szparagową, która dojrzewa w sierpniu i wrześniu. Do fasolki, aby stworzyć pełnowartościowy, pyszny i odżywczych obiad proponujemy kopytka i grillowany filet z piersi kurczaka. Kopytka możesz kupić gotowe (pamiętaj, aby sprawdzić skład) lub przygotować sama- szczególnie kiedy zostaną Ci ziemniaki z poprzedniego dnia i nie masz na nie pomysłu.

Kopytka to kluski z ziemniaków, mąki i jajka (ugotowane ziemniaki, połącz z mąką i jajkiem- zagnieć, uformuj kształtem malutkie kluseczki i gotuj w osolonej wodzie przez około 3 min. Voila! Gotowe).

Ale powracając do fasolki szparagowej.

Znana jest już od ponad 7 000 lat. Jest bogata w błonnik, przyśpiesza metabolizm oraz usuwa toksyny z organizmu. Ponadto jest dobrym źródłem kwasu foliowego, który wspiera produkcję białych krwinek w organizmie. Ma niski indeks glikemiczny i obniża poziom złego cholesterolu. Wskazuje się również, że zeoksantyna zawarta w zielonej fasolce szparagowej chroni oczy przed promieniowaniem UV. Wśród witamin, które zawarte są w fasolce wymienia się A, C, K, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, witaminy z grupy B oraz takie minerały jak fosfor, cynk, wapń, żelazo, mangan, magnez.

Autor Jacqueline Rowiecka

Dietetyk kliniczny, psychodietetyk, metodyk Kids’ Skills